Manteniment i serveis navals

Manteniment i serveis navals

Marina Port Vell

Oficina de coordinació,
enginyeria naval i comercial
Seakeeper sales office

Barcelona Nautic Center

Ferretti Group Master Service Point
Seakeeper installation center
Serveis complets. Travelift160 Tm

En YST comptem amb un equip humà amb anys d’experiència en diferents àmbits dins del sector naval. Oferim solucions ràpides y de qualitat en:

Antifouling

Es tracta d’una capa antiincrustant amb ingredients bioactius que s’aplica en els cascos dels vaixells per tal de reduir el creixement d’organismes marins durant la navegació. La seva aplicació millora el flux dinàmic de l’aigua al voltant, augmentant les capacitats hidrodinàmiques del vaixell i conseqüentment evitar un major consum de combustible (per l’augment de pes) i futurs danys a les hèlices.

Gelcoat

Recobriment per a la fabricació i reparació de cascos de fibra de vidra més comú al mercat. Aquest producte genera una capa opaca a la superfície per evitar que els patrons de fibra de vidre siguin visibles. A més, ofereix grans capacitats de resistència als raigs UV i a l’aigua marina, on trobem elevades concentracions de Clorur, Sodi, Sulfat i Manganés.

Línia d’eix

Una de les fases de disseny més importants a la indústria naval és la correcte alineació dels eixos de propulsió. L’aïllament del casc i l’aigua ha de ser molt precís pel que s’ha de tenir un manteniment constant de les estopades dels eixos, que treballen com a barrera hidràulica, per evitar possibles filtracions d’aigua.

Sistemes de refrigeració

Són sistemes que treballen mitjançant la circulació de líquid refrigerant que absorbeix la calor. L’aire condicionat marí fa servir el mateix principi d’evaporació i condensació d’un refrigerant; funciona mitjançant un bucle tancat d’alta i baixa pressió a través d’un compressor. Aquest ha de ser revisat periòdicament, i en cas d’estar defectuós, canviat.

Pintura

La pintura és aplicada en components com a mesura de protecció i també donar un efecte estètic. En els metalls, s’aplica una pintura d’acció galvànica per tal de protegir-los, que es compon amb partícules disperses de zinc. Per tal de efectuar una correcta acció, és important disposar d’electricitat continuada en el substrat; pel que és usada com a imprimació. És important aplicar la pintura abans de començar l’estació de navegació.

Sistemes hidràulics i mecànics

Els vaixells es composen d’innumerables sistemes de moviment hidràulic i mecànic. Dels més importants a revisar regularment, és el sistema de direcció dels timons. Disposem d'experimentats tècnics en aquests àmbits per tal de poder donar solucions a problemes d’aquesta caire de la manera més eficaç i ràpida possible.

Hèlices de maniobra

Les hèlices de maniobra de popa i proa serveixen per donar una propulsió transversal al vaixell i poder maniobrar d’una forma més còmode i eficient. Durant l’amarratge als ports, pateixen d’un gran desgast pel que una revisió periòdica és aconsellable.

Metalls i Soldadura

Disposem d’enginyers i tècnics estructurals molt experimentats per tal de poder donar realitat als projectes de soldadura i estructures de metall com en les instal·lacions dels sistemes d’estabilització Seakeeper.

Laminació

El composite de fibra de vidre és molt usat en la construcció de cascos i sobre estructures de vaixells de fins a 50 m d’eslora. La combinació de la fibra amb la resina fa d’ell un material perfecte per a l’ús marí amb una baixa densitat i una alta resistència als raigs UV i a l’aigua de mar. La principal característica que posseeix és la seva fàcil reparació; pel que qualsevol dany que pugui tenir l’estructura pot ser reparada sense necessitat de tenir un elevat cost econòmic.

Fusteria exterior

El manteniment de la teka de coberta és una feina que, si es fa correctament, no farà falta una revisió molt costosa; no obstant, si no es fa d’una forma periòdica, pot comportar un alt cost de reparació. A més a més, com a conseqüència de les condicions climatològiques, pateix un gran desgast natural i va canviant de color a un gris; però aquest problema es pot disminuir a través d’una cura intensa i un treball professional.

Fusteria interior

A l’interior la fusta pot ser de diferents tipologies i acabats (vernís, olis saturats, antilliscant). Depenent de l’acabat, es necessita un tractament o un altre, ja que, per exemple, els olis tenen una reparació més fàcil i còmode que ens vernissos.

Electrònica i sistemes de comunicació

Gràcies a l’avanç tecnològic, la majoria dels vaixells ofereixen un servei de domòtica i de sistemes electrònics de navegació i comunicació. Aquests, ens permeten entre altres coses, poder controlar els nivells dels tancs, anomalies en sistemes hidràulics/mecànics, tenir control de la llum, i navegar de forma més fàcil (gràcies sobretot als joysticks i comandaments de control remot de iots – Yacht Controller). A YST tenim un equip d’electricistes altament formats per donar solucions a tot tipus de problemes de sistemes electrònics i comunicació.

YST is Your Service Team